czwartek, 17 listopada 2011

Rysy na przedniej szybie.

Dziś będzie ckliwie - uprzedzam. Zaprezentuję solowy projekt wokalisty zespołu Tokio, Jarosława Małego [Ярослав Малый]: MACHETE w piosence "Nieżnost" [Нежность, czyli czułość]. Przed zdjęciami do klipu jego twórcy: Igor Szmeljow [Игорь Шмелев] - reżyser, Jarosław Mały i Rawszana Kurkowa [Равшана Куркова] dwa dni oglądali rosyjskojęzyczne kanały muzyczne. Postanowili zrobić coś kardynalnie różnego od tego, co tam zobaczyli. Sądząc po prawie dwóch milionach odtworzeń w YouTubie, udało im się coś ponad konwencję:


pobierz dobrą nutę

Когда я впервые увидел тебя
Gdy cię ujrzałem po raz pierwszy
Это смех
Ten śmiech
Ты мне напомнила по-моему
Przypomniałaś mi
Сразу всех
Od razu wszystkich
Кого я любил, с кем хотел быть вместе
Których kochałem, z którymi chciałem być
Я стоял как вкопанный
Stałem jak wryty
У меня не было слов
Brakowało słów
Еле выговорил
Ledwo wymamrotałem
Не подумай ничего плохо
Nie myśl o mnie źle
Но мы еще не расстались
Ale jeszcze się nie rozstaliśmy
А я уже хочу увидеть тебя снова
A ja już chcę zobaczyć cię znów
Я не могу надышаться запахом твоих волос
Nie mogę się nawdychać zapachu twoich włosów
Ты можешь остаться? Честный вопрос
Możesz zostać? Szczerze pytam
Первый поцелуй
Pierwszy pocałunek
На губах твоё имя
Na ustach twoje imię
Простые слова
Proste słowa
Но я гордился ими
Ale byłem z nich dumny
Так много всего вокруг,
Tak dużo wszystkiego wokół,
Но с тобой иначе
Ale z tobą jest inaczej
Мне не кажется,
Nie wydaje mi się,
Я чувствую, что ты для меня значишь
Ja czuję, co dla mnie znaczysz
Засыпая держались за руки
Zasypiając trzymaj za ręce
Сильно-сильно
Mocno-mocno
Я боялся потерять тебя,
Boję się ciebie stracić,
Такая красивая
Taka ładna
Я не мог наслушаться, как ты дышишь,
Nie mogłem się nasłuchać, jak oddychasz,
Мне ничего не нужно без тебя, слышишь!?
Niczego mi nie trzeba bez ciebie, słyszysz!?
Мы начинали мечтая
 Zaczynaliśmy marząc
Наш путь к успеху
Naszą drogę do sukcesu
Наш день был долгим
Nasz dzień był długi
И наполнен смехом
I przepełniony śmiechem
Мы жили без времени,
Żyliśmy bez czasu,
Не думая о годах и минутах
Nie myśląc o latach i minutach
Радовались как дети
Cieszyliśmy się jak dzieci
Когда находили деньги в зимних куртках
Gdy znajdowaliśmy pieniądze w zimowych kurtkach
Нам не нужна была слава
Nie potrzebowaliśmy sławy
И золотые карточки
I złotych kart
Мы просто любили
Po prostu kochaliśmy
И светились как лампочки
I świeciliśmy jak żarówki
Ты как с другой планеты
Jesteś jak z innej planety
Ни на кого не похожа
Nie podobna do nikogo
Я говорю о тебе
Mówię o tobie
А у меня мурашки по коже
I mam ciarki na plecach
Мы всегда оставались собою,
Zawsze byliśmy sobą,
Чему я так рад
Z czego bardzo się cieszę
Мы простые ребята,
Jesteśmy prości,
А не Бонни и Клайд
A nie Bonnie i Clyde
Думаем друг о друге
Myślimy o sobie na wzajem
Радуемся, что живем
Cieszymy się, że żyjemy
Как невидимки
Jak niewidzialni
Трещинки на лобовом
Rysy na przedniej szybie
И если ты меня спросишь,
I jeśli zapytasz mnie,
Есть ли у меня секрет,
Czy mam jakiś sekret,
Я скажу, что счастлив,
Powiem, że jestem szczęśliwy,
Потому что у меня есть ты
Dlatego, że mam ciebie
Мы всегда будем вместе, послушай
Zawsze będziemy razem, posłuchaj,
Мне ничего в этом мире без тебя не нужно!
Niczego na tym świecie bez ciebie nie potrzebuję!
Я благодарен небу,
Jestem wdzięczny niebu,
Я благодарен судьбе,
Jestem wdzięczny losowi,
Что эту песню я посвящаю тебе
Że tę piosenkę poświęcam tobie
С тобою я понял,
Z tobą zrozumiałem,
Кто я такой.
Kim jestem.
Все мои страхи
Wszystkie moje strachy
Далеко-далеко
Są daleko-daleko
В этом городе,
W tym mieście,
В этой квартире,
W tym mieszkaniu,
В этой жизни, в этом странном мире,
W tym życiu, w tym dziwnym świecie,
Я прошу тебя, будь со мною рядом,
Proszę cię, bądź przy mnie blisko,
Ты – моя любовь,
Jesteś moją miłością,
Ты – всё, что мне надо…
Jesteś wszystkim, czego potrzebuję...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz