środa, 16 listopada 2011

Zbudzili mnie słowami: "umiera niemowlę".

Przy mikrofonie:
nocznyje gruzcziki
[ночные грузчики]
czyli nocni ładowacze




z gatunku: abstrakcyjny hip-hop

Duet powstał w Moskwie w styczniu 2007. Tworzą go pisarz Jewgienij Aljehin [Евгений Алехин] i Michaił Jenotow [Михаил Енотов] - prawdziwe nazwisko Stanisław Michajłow [Станислав Михайлов]. Panowie przedstawiają rzeczywistość "człowiek i świat", "człowiek i piekło wokół niego" - teksty przepełnione są strachem, kompleksami, cytatami ze światowej literatury, szarym humorem i wiarą w dobro i miłość. Już w lutym nagrali pierwszy album "tancuj i dumaj" [танцуй и думай, czyli tańcz i myśl]. Kolejna płyta "w 2 raza bolsze boli, w 2 raza bolsze ljubwi" [в 2 раза больше боли, в 2 раза больше любви, czyli dwa razy więcej bólu, dwa razy więcej miłości] pojawiła się w czerwcu 2008 roku. Trzecia z kolei płyta "o, czełowiek" [о, человек, czyli o, człowiek] ukazała się we wrześniu 2009, a od grudnia 2010 dostępny jest ostatni album zespołu "kritika czistogo serdca" [критика чистого сердца, czyli krytyka czystego serca]. Wszystkie nagrania dostępne są w portalu last.fm. Są aktywni. I pewnie przez to popularni w Rosji. Uprawiana przez nich nuta cieszy się za Bugiem uznaniem. Młodych kapel grających tak zwany abstrakcyjny czy też eksperymentalny hip-hop działa tam całe mnóstwo. Powoli się im przyglądam i powoli na blogu serwuję - głównie to, co zapada mi w ucho. Nocznyje gruzcziki na ten przykład, zapadli dzięki tym oto fragmentom z piosenki "brazilija" [бразилия]:

Просто будь мужиком – супермена не надо корчить
Сказал Иисус в Сауз Парке. Я живу и надеюсь,
Что когда кто-то войдет ко мне среди ночи
И разбудит словами: «умирает младенец,
Слабое сердце, а ведь по всем приметам Спаситель».
Я встану и спокойно отвечу: «Мое возьмите».
Я встану и твердо отвечу: «Мое возьмите».
Я встану и радостно крикну: «Мое возьмите!».


Po prosu być mężczyzną - supermena nie trzeba udawać
Powiedział Jezus w South Parku. Żyję i mam nadzieję,
Że kiedyś ktoś wejdzie do mnie w środku nocy
I zbudzi mnie słowami: "umiera niemowlę,
Słabe serce, a przecież według wszystkich oznak to Zbawiciel".
Wstanę i spokojnie odpowiem: "Weźcie moje".
Wstanę i twardo odpowiem: "Weźcie moje".
Wstanę i radośnie krzyknę: "Weźcie moje!".

[...]

Попробуй прожить жизнь, не будь идиотом.
Просто быть человеком - это уже работа.
Я на минуту засомневался, но не поверил
И меня разбудили словами: «умирает младенец,
Слабое сердце, а ведь по всем приметам Спаситель».

Я встал и спокойно ответил: «Мое возьмите».
Я встал и твердо ответил: «Мое возьмите».
Я встал и радостно крикнул: «Мое возьмите!».

Spróbuj przeżyć życie, nie być idiotą.
Po prostu być człowiekiem - to już jest praca.
Ja na minutę zwątpiłem, ale nie uwierzyłem
I zbudzili mnie słowami: "umiera niemowlę,
Słabe serce, a przecież według wszystkich oznak to Zbawiciel".
Wstałem i spokojnie odpowiedziałem: "Weźcie moje".
Wstałem i twardo odpowiedziałem: "Weźcie moje".
Wstałem i radośnie krzyknąłem: "Weźcie moje!".


pobierz dobrą nutę

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz