czwartek, 6 października 2011

Chodzi się po to na dachy.

Przy mikrofonie:
De Sent-Exuperi
[Де Сент-Экзюпери]











z gatunku: akustyczny rock, jazz-rock
strona/blog grupy


Zaczęło się od duetu wokalistki Mariny Kisjeliowoj [Марина Киселева] z bas gitarzystką Swietłaną Barsukową [Светлана Барсукова] w 2006 roku. Dziś jest ich więcej o klawisze i perkusję. To, co grają sami nazywają jazz-rockiem. Protestować nie będę. Na mniej wprawne ucho: grają dobrą akustyczną nutę, bez wygibasów. Bazują na lirycznych tekstach z refleksją filozoficzną. To też ich słowa. Z tym można by polemizować, ale nie o to, u diabła, nam szło. Dla czystego sumienia próbka ode mnie: piosenka "Malieńkij Princ" [Маленький Принц, czyli Mały Książę], której zespół zawdzięcza rozgłos i nazwę:


Маленький Принц,
а помнишь, мы вместе болтали на звездах?
На трюфели играли в карты, но
с земли кричали "возвращайся скорей",
но мне все равно - 
я не умею
теперь
.

Mały Książę,
a pamiętasz, razem włóczyliśmy się po gwiazdach?
Na trufli graliśmy w karty, ale
z ziemi krzyczeli "wracaj szybko",
ale mnie jest wszystko jedno -
ja nie umiem
teraz.

А после я снова приходила к папе.
Слов не хватало, их никогда не хватит мне.
Ты даришь крылья, поджигая потом.
Такие люди вокруг, что это в принципе губит.
Тебя, меня, - нас слишком сильно любят
здесь.

А я все так же одинок.

A po tym znów przychodziłam do taty.
Słów brakowało, ich nigdy mi nie starczy.
Dajesz skrzydła, podpalając potem.
Tacy ludzie wokół, że to w sumie gubi.
Ciebie, mnie - nas zbyt silnie kochają
tu.
A ja wciąż jestem tak samo samotny.

Маленький Принц,
а помнишь, мы вместе болтали на звездах?
На трюфели играли в карты, но
с земли кричали "возвращайся скорей",
но мне все равно - 
я не умею
теперь.

Mały Książę,
a pamiętasz, razem włóczyliśmy się po gwiazdach?
Na trufli graliśmy w karty, ale
z ziemi krzyczeli "wracaj szybko",
ale mnie jest wszystko jedno -
ja nie umiem
teraz.

Внутри умирает маленький мальчик.
Он плачет от боли, он боится и плачет.
Мой Маленький Принц тает на глазах.
На звездах тоже любят, только падают тише.
А на земле за этим лезут на крыши
и розы ищут не там.


W środku umiera mały chłopiec.
Płacze z bólu, boi się i płacze.
Mój Mały Książę roztapia się w oczach.
Na gwiazdach też się kocha, tylko upada się ciszej.
A na ziemi chodzi się po to na dachy
i róż szuka się nie tam.

Маленький Принц,
а помнишь, мы вместе болтали на звездах?
На трюфели играли в карты, но
с земли кричали "возвращайся скорей",
но мне все равно - 
я не умею
теперь.

Mały Książę,
a pamiętasz, razem włóczyliśmy się po gwiazdach?
Na trufli graliśmy w karty, ale
z ziemi krzyczeli "wracaj szybko",
ale mnie jest wszystko jedno -
ja nie umiem
teraz.
Марина Киселева
Marina Kisjeliewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz